Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W sporze z przedsiębiorcą
 można liczyć na rzecznika

22 sierpnia 2012 | Prawo | Barbara Szymańska

Rzecznicy nie tylko 
udzielają bezpłatnych 
porad, lecz także pomagają 
w ugodowym 
rozwiązywaniu spraw

Na terenie całej Polski działa ponad 370 powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. Konsumenci mogą się do nich zwrócić po bezpłatną pomoc.

Rzecznicy nie tylko informują konsumentów o przysługujących im prawach, lecz także zajmują się polubownym rozstrzyganiem sporów z przedsiębiorcami, analizują treści umów i kart gwarancyjnych oraz pomagają sporządzać reklamacje. Ponadto przygotowują pozwy i inne pisma procesowe dla konsumentów oraz występują do sądu z powództwem. Ważną część ich pracy stanowi działalność edukacyjno-informacyjna. Konsumenci chętnie korzystają z pomocy rzeczników. W ubiegłym roku rzecznicy udzielili ponad 413 tys. porad,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9315

Wydanie: 9315

Spis treści
Zamów abonament